Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder!
Bestellen
-
Waar kan ik mijn bestelling laten afleveren?
U kunt uw bestelling laten afleveren op elk gewenst woon- of werkadres of bij een PostNL afhaallocatie. Wij verzenden niet naar postbussen en pakket- en briefautomaten. Indien u kiest voor aflevering op uw werkadres, verzoeken wij u vriendelijk de bedrijfsnaam te vermelden. -
Binnen welke termijn wordt mijn bestelling verwerkt, verzonden en bezorgd?
Nadat u een bestelling in onze webshop heeft geplaatst, wordt deze binnen 1 tot 2 werkdagen verwerkt en verzonden. Bestellingen die in het weekend of op feestdagen worden geplaatst, worden de eerstvolgende werkdag verwerkt en verzonden.Levertijd Nederland, België en Luxemburg
Bestellingen binnen Nederland, België en Luxemburg worden meestal binnen 1-2 werkdagen bezorgd door PostNL (PostNL levert ook op zaterdag).Levertijd Duitslandeen succesvolle afronding van jouw bestelling ontvang je een bevestigingse-mail van ons. Wanneer je deze e-mail hebt ontvangen, hebben wij jouw bestelling in goede orde ontvangen en kun je er zeker van zijn dat jouw bestelling is opgenomen in het verwerking- en verzendproces.
Bestellingen binnen Duitsland worden meestal binnen 2-3 werkdagen bezorgd door PostNL (PostNL levert ook op zaterdag).
-
Naar welke landen verzenden jullie?
Wij verzenden naar woon- of werkadressen binnen Nederland, België, Duitsland en Luxemburg. Het is ook mogelijk om ervoor te kiezen om het pakket te laten bezorgen bij een PostNL afhaallocatie in de buurt, deze optie is uitsluitend geldig voor bestellingen binnen Nederland. -
Moet ik verzendkosten betalen?
Afleveradres in Nederland en BelgiëBij besteding vanaf €75,00 worden bestellingen binnen Nederland en België gratis middels PostNL verzonden. Bij een besteding lager dan €75,00 wordt er €6,75 aan verzendkosten in rekening gebracht voor bestellingen binnen Nederland. Voor bestellingen binnen België wordt er €8,00 aan verzendkosten in rekening gebracht. Verzendkosten worden niet teruggestort bij een eventuele retourzending.
Overdag niet thuis? Wij bieden de mogelijkheid om het pakket te laten bezorgen bij een PostNL afhaallocatie in de buurt. Deze optie is uitsluitend geldig voor bestellingen binnen Nederland.
Afleveradres in Duitsland en Luxemburg
Voor bestellingen binnen Duitsland wordt er €10,00 aan verzendkosten in rekening gebracht. Voor bestellingen binnen Luxemburg wordt er €12,00 aan verzendkosten in rekening gebracht. Verzendkosten worden niet teruggestort bij een eventuele retourzending.
MONFRANCE schoenmode kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor een door de klant foutief opgegeven adres. Indien een pakket retour wordt gezonden naar de webshop van MONFRANCE schoenmode naar aanleiding van een onvolledig en/of verkeerd adres of een adres anders dan een woon- of werkadres, is de klant zelf verantwoordelijk voor de gemaakte retourkosten en de eventuele verzendkosten om het pakket nogmaals op te laten sturen. -
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Indien u een bestelling heeft geplaatst en deze nog niet verzonden is, is het mogelijk om deze te annuleren. Zodra u de e-mail met de link naar de PostNL Track&Trace pagina heeft ontvangen, is dit dus niet meer mogelijk.Om uw bestelling te annuleren, verzoeken wij u om z.s.m. een e-mail te sturen naar onze klantenservice. -
Kan ik mijn bestelling ophalen in één van de winkels?
Het is niet mogelijk om uw online bestelling op te halen in één van onze winkels in Maastricht. Online bestellingen kunnen enkel via PostNL opgestuurd worden. -
Wordt een uitverkocht artikel nabesteld?
Soms kunnen wij artikelen of specifieke maten nabestellen. Neem hiervoor contact met ons op via onze klantenservice. Spreekt u liever iemand persoonlijk, dan kunt u ons bereiken op telefoonnummer +31 (0) 43 321 33 12 van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. -
Waarom is mijn bestelling achteraf niet leverbaar?
Het kan onverhoopt voorkomen dat het artikel dat u besteld heeft achteraf toch niet meer beschikbaar is. Dit kan gebeuren doordat er vlak na elkaar meerdere bestellingen geplaatst zijn voor hetzelfde artikel terwijl dit artikel nog maar één keer voorradig was. De bestelling die als eerste geplaatst is, zal door ons in behandeling genomen worden en de andere bestelling zal helaas worden geannuleerd. Indien uw bestelling niet leverbaar is en wordt geannuleerd, informeren wij u z.s.m. per e-mail en wordt het aankoopbedrag direct teruggestort op de rekening waarmee u betaald heeft. Het kan enkele werkdagen duren voordat dit op uw rekening zichtbaar is. -
In welke winkel is een bepaald artikel op voorraad?
Als u wilt weten in welke winkel een bepaald artikel op voorraad is, kunt u op de pagina van het gewenste artikel de gewenste maat selecteren en klikken op ‘winkelvoorraad bekijken’.
Betaling
-
Wat moet ik doen als mijn betaling is mislukt en het gewenste artikel is niet meer op voorraad is?
Indien de betaling is mislukt en uw bestelling daarom niet is afgerond, wordt het artikel (indien u de laatste maat van dit artikel heeft proberen te bestellen) tijdelijk uit de voorraad gehaald waardoor het artikel niet meer wordt weergegeven. Na verloop van tijd zal het artikel weer terug op voorraad komen en kunt u een nieuwe bestelling plaatsen.
-
Wanneer wordt mijn creditcard betaling in rekening gebracht?
Het aankoopbedrag wordt op het moment van de transactie rechtsreeks bij uw creditcard in rekening gebracht.
Levering
-
Moet ik mij legitimeren wanneer mijn bestelling wordt afgeleverd?
Als u het pakket afhaalt bij een PostNL afhaallocatie, dient u zich te legitimeren met een geldig paspoort of ID kaart. Wanneer het pakket wordt afgeleverd op uw woon- of werkadres, hoeft u zich niet te legitimeren.
-
Kan ik mijn bestelling laten afleveren bij een postbus?
U dient een woon- of werkadres op te geven. Bij een werkadres verzoeken wij u vriendelijk om de bedrijfsnaam te vermelden. Indien u toch een postbus opgeeft als afleveradres, dan zal het pakket afgeleverd worden bij de dichtstbijzijnde PostNL afhaallocatie. -
Kan ik de status van mijn pakket volgen?
Als uw bestelling is verzonden, ontvangt u van ons een e-mail met een link naar de PostNL Track&Trace pagina waar u de status van uw pakket kunt volgen.
Ruilen en retourneren
-
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Ruilen is niet mogelijk. Indien u een andere kleur, maat of model wenst, dient u de huidige bestelling te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen in onze webshop (of het gewenste artikel te kopen in één van onze winkels in Maastricht).
-
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoet, dient u het artikel ongedragen, onbeschadigd en in de originele verpakking binnen 14 kalenderdagen na ontvangst te retourneren. U dient het retourformulier, dat u heeft ontvangen bij uw bestelling, aan uw retourzending toe te voegen. U kunt het pakket retourneren via een postbedrijf of in één van onze winkels in Maastricht.Retourneren in onze winkels kan enkel van maandag tot en met vrijdag en is gratis.Let op: u bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het tijdig en op eigen kosten retourneren van uw bestelling. Bestellingen die niet binnen 14 kalenderdagen worden geretourneerd, worden niet in behandeling genomen.
Het retour zenden van uw bestelling geschiedt op eigen risico. MONFRANCE schoenmode kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor zoekgeraakte of beschadigde retourzendingen. We adviseren u uw verzendbewijs te allen tijde goed te bewaren, mocht uw pakket onverhoopt kwijt of beschadigd raken. Het verzendbewijs heeft u namelijk nodig om een klacht in te kunnen dienen bij het betreffende postbedrijf. -
Is retourneren gratis?
Retourneren via de post is voor eigen rekening. Dit dient te gebeuren binnen 14 kalenderdagen na ontvangst, mits het artikel ongedragen en onbeschadigd is en in de originele verpakking zit.
Daarnaast is het ook mogelijk om doordeweeks gratis te retourneren in één van onze winkels in Maastricht. Houd er rekening mee dat een retourzending van een online bestelling altijd door de webshop zal worden afgehandeld, hetgeen betekent dat u in de winkel geen geld retour krijgt. -
Binnen welke termijn wordt het aankoopbedrag van mijn webshop bestelling gecrediteerd?
Zodra de retourzending van uw webshop bestelling ontvangen is, wordt het aankoopbedrag binnen 2 werkdagen gecrediteerd op de rekening waarmee u de bestelling betaald heeft, mits het artikel ongedragen en onbeschadigd is en in de originele verpakking zit. Na creditering kan het kan enkele werkdagen duren voordat het aankoopbedrag weer zichtbaar is op uw rekening. -
Kan ik mijn bestelling retourneren in één van de winkels?
Het is enkel doordeweeks mogelijk om in één van onze winkels in Maastricht te retourneren. Dit dient te gebeuren binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw bestelling, mits het artikel ongedragen en onbeschadigd is en in de originele verpakking zit.
Houd er rekening mee dat de retourzending door de webshop zal worden afgehandeld. Dit betekent dat u in de winkel geen geld terug krijgt. De webshop crediteert het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk op de rekening waarmee u betaald heeft. -
Wat is het retouradres?
Ons retouradres is:
MONFRANCE webshop
Afdeling Retouren
Watermolen 41
6229 PM Maastricht
-
Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Omdat retourneren bij ons volledig op eigen kosten is, zit er geen retour sticker bij onze bestellingen.Om een bestelling te retourneren dient u de oude verzendsticker die op de verzend doos zit te verwijderen of te bedekken en ons adres op de doos te vermelden.
U kunt dan bij uw dichtstbijzijnde pakket punt het pakket terugsturen door het aan te melden als verzending.
Zodra wij uw pakket ontvangen hebben zullen we deze retour verwerken en krijgt u binnen enkele dagen het aankoopbedrag van de geretourneerde schoenen teruggestort op de rekening waar de bestelling mee geplaatst is.
Garantie en klachten
-
Wat moet ik doen als ik een klacht heb?
Mocht u niet tevreden zijn over de kwaliteit van uw aankoop, dan mag u uw klacht vanzelfsprekend voorleggen aan onze klantenservice. Wij verzoeken u om uw klacht kenbaar te maken per e-mail o.v.v. uw ordernummer en met duidelijke foto's toegevoegd. -
Welke klachten vallen niet onder de garantie?
De volgende klachten vallen niet onder de garantie:- Slijtage van hakken;
- Slijtage van zolen door veelvuldig gebruik;
- Schade aan ritsen door verkeerd gebruik;
- Het loslaten en/of verliezen van pailletten, steentjes en kraaltjes;
- Het afgeven van kleuren op kleding of meubels (suède en leer kunnen (tijdelijk) afgeven).
- Slijtage van hakken;
Maten
-
Wat is jullie maatadvies per merk?
Bekijk onze maattabel voor ons maatadvies per merk.
Dit is een algemeen geldend advies en kan afwijken aangezien elk model en iedere voet verschillend is. -
Mijn maat is uitverkocht, kan mijn maat worden nabesteld?
Soms kunnen wij artikelen of specifieke maten nabestellen. Neem hiervoor contact met ons op via onze klantenservice. Spreekt u liever iemand persoonlijk, dan kunt u ons bereiken op telefoonnummer +31 (0) 43 321 33 12 van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. -
Hoe worden schachten opgemeten?
Onze collectie bestaat uit laarzen met verscheidene schachtwijdtes, van XS tot XL. Per model vindt u de gemiddelde schachtwijdte terug in de productomschrijving. Indien u graag specifieke informatie wenst te ontvangen over een bepaalde schachtwijdte, verzoeken wij u vriendelijk ons te contacteren. U kunt een e-mail sturen waarin u vermeld naar welk model u op zoek bent en welke schoenmaat u doorgaans draagt. Wij zullen vervolgens de schachtwijdte voor u opmeten. De schachtwijdte wordt in de omtrek gemeten op het breedste punt van de laars. -
Wat betekent kuitwijdte small, medium, large of extra large?
In onze collectie vindt u veel laarzen welke voorzien zijn van een bepaalde kuitwijdte. De kuitwijdte wordt aangegeven middels XS, S, M, L of XL en wordt door de fabrikant bepaald.- XS - extra smalle schacht
- S - smalle schacht
- M - normale schacht
- L - brede schacht
- XL - extra brede schacht
- XS - extra smalle schacht
-
Maattabel (Floris) van Bommel
Klik hier voor de maattabel van (Floris) van Bommel.
Onderhoudstips
-
Hoe onderhoud ik mijn Dubarry schoenen?
Stap 1: Verwijder vuil, modder, mest, zout, water etc. Gebruik hiervoor schoon koud water. Tip: maak gebruik van een borstel om hardnekkig vuil te verwijderen.
Stap 2: Breng Dubarry Footwear Cleaner aan over de gehele schoen en gebruik een borstel om hardnekkig vuil te verwijderen. Wrijf zodanig dat er een substantie schuim zichtbaar wordt. Tip: wees niet bang om het leer goed te schrobben, het kan tegen een stootje.
Stap 3: Spoel de schoen schoon met koud water zodat al het vuil en het schuim verdwijnt.
Stap 4: Laat de schoen 24 uur drogen. Tip: maak bij het drogen nooit gebruik van de verwarming of dergelijke.
Stap 5: Spray Dubarry Footwear Protector over de gehele schoen. Spray verschillende lagen, zorg ervoor dat iedere laag goed kan intrekken. Tip: voer deze stap buiten uit!
Stap 6: Laat de schoenen 2 tot 3 uur drogen.
Stap 7: Gebruik de Dubarry Leather Cream. Breng een beetje crème aan op het leer en wrijf dit zachtjes in met een zachte doek of borstel. Tip: schenk extra aandacht aan het flexibele gedeelte (het deel dat buigt tijdens het lopen).
Let op: Dubarry Leather Cream is enkel bedoeld voor gebruik op glad leer, niet op suède of nubuck leer! De crème zal ervoor zorgen dat lichtere kleuren donkerder van kleur worden.
Extra bescherming: Herhaaldelijk bevochtigen en drogen kan uiteindelijk leiden tot scheuren van leer, daarom is regelmatige hydratatie nodig. -
Hou onderhoud ik pony hair?
Lederen tassen en schoenen worden gemaakt van de vleeszijde van rundleer, waar ‘pony hair’ artikelen gemaakt worden van de haarzijde van dit leer. Ondanks de naam pony hair komen er gelukkig geen pony’s aan te pas. Goed onderhoud houdt uw pony hair product in goede conditie en zorgt ervoor dat u lang plezier zal hebben van uw aankoop. Voor het onderhoud van pony hair verwijzen wij u dan ook graag naar onderstaande suggesties:- Pony hair is extreem delicaat leer en zal na verloop van tijd gebruikersslijtage vertonen. Haarverlies is uiteindelijk onvermijdelijk. Om het pony hair in goede conditie te houden is het van uiterst belang de schoenen niet in natte weersomstandigheden te dragen (hierdoor kan haarverlies optreden);
- Voorkom het schuren over andere oppervlakken; haarverlies is dan onvermijdelijk;
- U kunt pony hair schoonmaken door met een vochtig doekje met de haarrichting mee over het leer te vegen;
- Gekleurd pony hair kan vlak na aankoop en indien deze nat wordt kleur afgeven. Houd hier rekening mee bij het dragen van lichte kleding;
- Om de levensduur van de schoenen te waarborgen adviseren wij u de schoenen alvorens het eerste keer dragen op 30 cm afstand in te sprayen met een waterproof spray. Dit dient u regelmatig te herhalen.
Graag willen wij u informeren dat pony hair niet meer hersteld kan worden zodra deze beschadigd is. Beschadigingen aan pony hair valt te allen tijde onder gebruikersslijtage. Daar haarverlies inherent is aan het materiaal kunnen wij hier geen garantie op geven. -
Hoe onderhoud ik mijn schoenen en laarzen?
Om zo lang mogelijk plezier van uw schoenen te hebben, geven wij u onderstaand een aantal adviezen:- Om uw schoenen in goede conditie en in model te houden adviseren wij het gebruik van cederhouten schoenspanners. Cerderhout heeft de eigenschap om het vocht uit de schoenen te nemen en is schimmelwerend en bacteriedodend. Tevens heeft cederhout een frisse geur. U vindt in onze webshop (alsmede in onze winkels) luxe verstelbare schoenspanners van cederhout;
- Leer is een natuurproduct. Het is een misverstand dat duurdere schoenen per definitie sterker of beter zijn. De verwerkte materialen zijn comfortabeler, mooier, maar ook kwetsbaarder. Kleine verschillen in kleur en oneffenheden bevestigen de natuurlijke kwaliteit. Goed onderhoud is belangrijk voor het behoud van uw schoenen;
- Spuit voor het eerste gebruik altijd uw schoenen helemaal in met een water- en vuilafstotende spray. Let op of de spray geschikt is voor uw schoenen. Herhaal het inspuiten regelmatig;
- Schoenen poetsen kan nooit te vaak, maar wel te dik. Zorg er voor dat de schoenen droog en schoon zijn alvorens u gaat poetsen. Gekleurde schoenen vanaf de aanschaf onderhouden met een op de schoenen afgestemd onderhoudsmiddel in de juiste kleur. De schoenen incrèmen en een aantal uur laten staan alvorens de schoenen ‘uit te poetsen’. Zo krijgt de crème de kans om in het leer te trekken;
- Suède en nubuck (geschuurd leer) onderhouden met een velours of nubuck blokje of een speciale borstel en daarna altijd impregneren met een spray (nooit met een crème), zodat het leer vuil- en waterafstotend blijft;
- Alleen rubberen laarzen zijn waterdicht. Leren schoenen zijn waterafstotend te houden door goed onderhoud;
- Het regelmatig verwisselen van schoenen bevordert de levensduur. Laat de schoenen na een dag dragen een dag ‘rusten’, bij voorkeur met een schoenspanner. Op die manier kan het door de schoen opgenomen vocht verdampen;
- Schoenen die door sneeuw of regen nat zijn geworden, niet bij de kachel of radiator laten drogen, maar gewoon op kamertemperatuur, bij voorkeur met een schoenspanner. Door hitte droogt het leer uit en gaat het barsten;
- Lakleer is met name gevoelig voor sterke veranderingen in temperatuur. Onderhoud met lakmousse voorkomt het barsten van het leer. Desondanks kan op lakleer geen garantie worden gegeven;
- Schoenen niet in een wasmachine reinigen. Dit kan kleuruitloop en oplossen van lijm veroorzaken;
- Nieuwe leren zolen zijn glad. Voor het dragen kunt u de zolen opruwen met schuurpapier. Pas op met leren of kunststof zolen in combinatie met (natte) gladde vloeren (bv marmer). Crêpezolen zijn op sneeuw en ijs niet stroef maar glad;
- Het verzwaren of verstevigen van de loopzool door het aanbrengen van een extra zool, vermindert de buigzaamheid van de zool en stelt andere eisen aan het bovenwerk. Het bovenwerk kan onder invloed van de extra aangebrachte zool kapot gaan. In dat geval kan geen garantie worden gegeven;
- Versleten zolen betekenen niet het einde van uw schoenen. In veel gevallen kunnen ze door een schoenmaker vakkundig worden gerepareerd. Op eenmaal verzoolde schoenen wordt geen garantie gegeven;
- Sluitingen van schoenen (veters, gespen) moeten bij het aan- en uittrekken van de schoenen worden losgemaakt. Voorkom een kapotte rits door altijd met beleid te ‘ritsen’. Op ritsen en veters wordt geen garantie gegeven. Om stroefheid van de rits te voorkomen, kunt u de rits inspuiten met een speciale spray;
- Voorzichtigheid is geboden bij schoeisel bewerkt met strass, stenen en andere applicaties, hierop kan geen garantie worden gegeven;
- Textiel, linnen en kunstzijde, is geen leer. Deze materialen hebben andere eigenschappen dan leer en hier kan geen garantie op worden gegeven;
- Alle materialen kunnen, in contact met lichaamswarmte of –vocht, kleur afgeven. Dat kan per persoon verschillen. Denk hieraan bij het gebruik van de schoenen bij bv lichte kleding. Voor de gevolgen hiervan kunnen wij helaas niet instaan;
- Voorzichtigheid is geboden met slanke, dunne en hoge hakken. Deze blijven gemakkelijk steken tussen stenen en roltrappen. Verzwikken van enkels en het breken van de hakken behoort tot de risico’s. Hier kunnen wij helaas niet voor instaan.
Tenslotte: Draag schoenen en laarzen waar ze voor bedoeld zijn. Leer is een natuurproduct en schoenen worden in een gecompliceerd proces voor een groot deel met de hand gemaakt. Ondanks interne controles tijdens en na de fabricage kan er wel eens een foutje over het hoofd worden gezien. In een veel gevallen kan een mankement snel worden verholpen, soms duurt het iets langer.
Neem - alvorens de schoen of laars te retourneren - altijd eerst contact met ons op. Wij zullen vervolgens aangeven hoe verder te handelen zodat het euvel snel verholpen kan worden. -
Hoe onderhoud ik mijn UGG schoenen?
Voor alle UGG producten wordt alleen de beste (A grade) kwaliteit sheepskin gebruikt. De sheepskin wordt aan zowel de fleece-, als de huidzijde behandeld en zorgt daardoor voor het zachte comfort waar UGG bekend om staat. Sheepskin is van nature thermostatisch, waardoor blote voeten de lichaamstemperatuur vasthouden, ongeacht de temperatuur buiten. UGG sheepskin footwear kan daardoor het hele jaar door gedragen worden. Geen enkel ander materiaal houdt uw voeten zo natuurlijk koel en warm tegelijk. Als u dit eenmaal hebt ervaren, zult u begrijpen waarom u het moet voelen om het te geloven.Behandeling van sheepskin
Sheepskin in een natuurproduct en bestaat uit zeer kwetsbaar materiaal dat een speciale onderhouds- en reinigingsmethode vergt. Voor een optimale bescherming raden wij aan de boots te behandelen met UGG Water and Stain Repellant alvorens deze voor de eerste keer te dragen. Voor het reinigen van uw UGG producten adviseren wij gebruik te maken van UGG Cleaner & Conditioner. Het reinigen van de boots kan alleen met de hand; NIET in de wasmachine!
Meest voorkomende schade
Zoals hierboven aangegeven is sheepskin kwetsbaar. Laat u tijdens uw aankoop goed adviseren over de UGG boots en behandel ze met zorg zodat uw UGG boots in goede conditie blijven. Mocht u onverhoopt klachten hebben dan kunt u met uw product en aankoopbewijs teruggaan naar uw UGG dealer. Zij kunnen beoordelen in hoeverre de schade verholpen zou kunnen worden. Hieronder leest u wat de eventuele reparatiemogelijkheden zijn op de meest voorkomende schadegevallen die niet onder de garantie vallen.
Gaatje in de neus
De anatomie van de voet en de lengte van teennagels kunnen grote invloed hebben op de slijtage van de neus van de UGG boot. Op het moment dat de teen(nagel) tegen de binnenzijde van de sheepskin schuurt slijt de bescherming van de sheepskin weg. De teen kan daarna door de onbeschermde huid scheuren en zo ontstaat er een gaatje aan de voorzijde van de UGG boot. Wanneer de wol aan de binnenzijde is weggesleten of een gaatje in de neus van de UGG boot is ontstaan, kunt u de UGG boots ter reparatie aanbieden bij uw UGG dealer.
Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie, maar onder slijtage. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk. Echter, het repareren van een gaatje blijft altijd zichtbaar.
Wol van contrefort versleten
Als uw voet teveel speling heeft kan daardoor wol wegslijten bij het contrefort (hak-/hielstuk). Wanneer de wol van het contrefort is weggesleten kunt u de UGG boots ter reparatie aanbieden bij uw UGG dealer.
Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie, maar onder slijtage. Indien gewenst in reparatie wel mogelijk.
Binnenzolen versleten
Ook hier geldt: hoe beter de UGG boots passen hoe minder wrijving en dat kan vroegtijdige slijtage van de wollen binnenzolen voorkomen. Afhankelijk van de gebruiksintensiteit, het looppatroon en de anatomie van de voet zal deze slijtage eerder of later optreden.Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk. In sommige gevallen (indien uw UGG boots uitneembare inlegzolen hebben) kunt u zelf dit probleem verhelpen door het aanschaffen van inlegzolen bij uw UGG dealer.
Beschadiging neusbies
Bij normaal gebruik komt de bies van de zool niet in aanraking met de ondergrond. Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, dan kan de bies bij de neuzen beschadigen. Deze beschadiging kan gerepareerd worden met een nieuw stukje band, dat altijd iets zichtbaar blijft.
Garantie: deze klacht valt onder gebruiksschade en wordt daardoor niet vergoed. Indien gewenst is reparatie wel mogelijk.
Sheepskin gescheurd langs stiknaad
UGG footwear moet vanwege zijn kwetsbaarheid voorzichtig aan en uit worden getrokken, om te voorkomen dat de sheepskin zou kunnen scheuren langs de stiknaad. Door de UGG boots met twee handen aan te trekken, voorkomt u dat er teveel druk op de stiknaad komt te staan.
Garantie: deze klacht valt niet onder de garantie mits het leer kwalitatief in orde is. Reparatie is wel mogelijk.
Wanneer u bovenstaande aandachtspunten ter harte neemt zult u lang genieten van uw mooie UGG’s. Wij garanderen u kwaliteit, luxe en een uniek en behaaglijk draagcomfort!
Overige vragen
-
Wanneer start de sale?
De sale begint nooit op een vaste datum. De start van de sale is afhankelijk van de ontwikkeling van het seizoen. -
Hoe meld ik mij aan voor de nieuwsbrief?
Wij informeren u graag over de nieuwste trends op het gebied van schoenmode, speciale acties en alle overige activiteiten. Wilt u hiervan op de hoogte worden gehouden? Schrijf u dan hier in voor onze nieuwsbrief. -
Hoe meld ik mij af voor de nieuwsbrief?
Indien u zich wenst af te melden voor onze nieuwsbrief kunt u dat doen via de link onderin een van onze nieuwsbrieven. U kunt ons ook een e-mail sturen met het verzoek u uit de mailing te verwijderen. -
Wat is een continu/doorlopend model?
Een continu model of een doorlopend model is een paar schoenen welke een blijvende plek hebben binnen onze collectie. Deze schoenen worden indien nodig ieder seizoen opnieuw aangevuld. Tijdens de sale periode zullen deze continu modellen niet verder dan 10% afgeprijsd worden. -
Wat zijn de algemene voorwaarden?
De algemene voorwaarden vindt u hier. -
Moet ik een account aanmaken bij MONFRANCE schoenmode?
Nee, een account aanmaken is niet verplicht. Het aanmaken van een account heeft de volgende voordelen:- Bestel sneller met uw bewaarde adresgegevens;
- Bewaar en bekijk uw favorieten;
- Al uw gegevens en bestellingen veilig op één plek.
-
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
De gegevens die u aan ons verstrekt gebruiken wij om de bestelling zo snel en eenvoudig mogelijk te laten verlopen. Enkel met uw toestemming gebruiken wij deze gegevens voor het overige. MONFRANCE schoenmode verkoopt uw persoonlijke gegevens nooit aan derden, deze worden uitsluitend aan derden ter beschikking gesteld die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. In ons privacy statement vindt u meer informatie. -
Hoe wissel ik een cadeaubon in?
U kunt een cadeaubon zowel in onze winkels als in onze webshop inwisselen. Om de cadeaubon in de webshop in te kunnen wisselen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen uw cadeaubon dan omzetten naar een kortingscode die u in de webshop kunt besteden. Deze code kunt u bij het afrekenen invoeren. Automatisch wordt het nieuwe bestelbedrag berekend. -
Wordt er een kwaliteitscontrole uitgevoerd?
Wij voeren een uitgebreide kwaliteitscontrole uit voordat artikelen worden verzonden. Indien een artikel niet door de kwaliteitscontrole komt, wordt u per e-mail hierover geïnformeerd. Indien uw bestelling uit meerdere artikelen bestaat, zullen wij het aankoopbedrag van het artikel dat niet aan onze kwaliteitseisen voldoet crediteren en het overige deel van uw bestelling verzenden.